Czy ankiety CAWI są dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców w czasie kryzysu?

badania rynku

W obecnych czasach kryzysu gospodarczego oraz w trakcie panującej pandemii przedsiębiorcy mogą się zastanawiać, czy ankietowanie konsumentów jest dalej konieczne. Każdy z nich chciałby zaoszczędzić kapitał na wypadek nieoczekiwanych zmian na rynku. Jednak, czy nie jest konieczne poznanie sposobu myślenia klientów w tych zmieniających się czasach? Co kieruje obecnie zachowaniem konsumentów? Jak do nich dotrzeć, jeśli mamy ograniczoną możliwość poruszania się? Może właśnie idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców jest wprowadzenie lub kontynuacja korzystania z ankiet online - CAWI?

Małe koszty – duże możliwości

W czasach pandemii i ogólnego kryzysu gospodarczego każdy zwraca uwagę na koszty. Ze względu na niepewną sytuację na rynku przedsiębiorcy muszą liczyć się z możliwością zamknięcia ich biznesu tymczasowo, dlatego często zastanawiają się, czy dana inwestycja, bądź dany zakup jest niezbędny. W dążeniu do utrzymania się na rynku właściciele firm nieustannie powinni pozyskiwać wiedzę o swoich klientach: o ich zamiarach, sytuacjach finansowych, oczekiwaniach, czy planach na przyszłość. W celu zdobycia takich informacji najtańszą i najszybszą opcją jest skorzystanie z badań CAWI. Wybierając ankiety internetowe przedsiębiorcy nie muszą wydawać pieniędzy na druk ankiet, a co więcej nie muszą zatrudniać ankieterów do przeprowadzenia badań, co pozwoli zaoszczędzić sporą kwotę. Korzystając z sondaży online dane przedsiębiorstwo staje się bardziej „eco”, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne dla wielu osób. W Internecie są dostępne różne strony, gdzie można stworzyć własną ankietę. SurvGo to jedna z witryn, gdzie za niewielką opłatą możemy wygenerować swój sondaż. Natomiast, jeśli zależy nam na przeprowadzeniu ankiety od początku do końca, ze względu na brak czasu, bądź niewystarczającą wiedzę możemy skorzystać ze strony Badanie Opinii, gdzie wyspecjalizowana kadra stworzy naszą ankietę, a później przeanalizuje otrzymane wyniki.

Zbierz informacje bez wychodzenia z domu

Z powodu trudnej sytuacji epidemiologicznej nie każdy chce wychodzić z domu i spotykać się z przypadkowymi osobami, a czasem mamy do czynienia także z nakazem pozostawania w naszych domach. Wiele osób pracuje w sposób zdalny, a uczniowie i studenci także mają lekcje online. Przeprowadzanie ankiet internetowych jest świetnym rozwiązaniem, aby uzyskać dodatkowe informacje o klientach. Przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się o planach konsumentów oraz o ich oczekiwaniach w nadchodzącym czasie. Każdy z nich ma w swoim domu dostęp do Internetu i może wypełnić badanie w dogodnym dla siebie czasie. Co więcej, nikt nie musi obawiać się pogorszenia swojego stanu zdrowia, gdyż zachowany zostanie dystans społeczny. Przeprowadzając ankiety online przedsiębiorcy także nie muszą opuszczać swoich miejsc zamieszkania, bądź siedzib firm, gdyż wszystkie wyniki otrzymają drogą elektroniczną.

 

Ankiety online są idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców w obecnych czasach. Koszt przeprowadzenia takich ankiet jest bardzo niski, co na pewno jest znaczącym czynnikiem dla właścicieli firm. Przeprowadzone badania pozwalają zobaczyć, jak klienci zachowują się w trakcie kryzysu i zmieniających się warunków życiowych. Przedsiębiorcy dbając o środowisko i zapewniając dystans społeczny swoim odbiorcą powinni zastanowić się nad badaniem konsumentów poprzez sondaże CAWI.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Co to znaczy, że korzystam z badań CAWI?

Badania CAWI to metoda przeprowadzania ankiet online, w której respondenci udzielają odpowiedzi na pytania za pośrednictwem komputera lub urządzenia mobilnego, będąc połączonym z internetem.

Czy mogę wydrukować stworzoną ankietę w aplikacji SurvGo™?

Tak, system zezwala na drukowanie utworzonych w kreatorze ankiet online. 

Z jakich elementów składa się kompletne badanie ankietowe?

Badanie ankietowe składa się z kilku kluczowych elementów, takich jak cel badania, dobór odpowiednich pytań, opracowanie formularza ankiety, wybór odpowiedniej metody przeprowadzenia badania, zebranie danych od respondentów oraz analiza i interpretacja wyników.

English version
Badania ankietowe od 4 zł