Badania marketingowe
Osiągnij maksymalne zyski, dzięki skutecznym działaniom marketingowym. Poznaj lepiej swoich klientów, dzięki ofercie badawczej BioStat® i buduj przewagę nad konkurencją w branży.
Najlepsi eksperci prowadzący projekty w zakresie marketingu, zrealizują dla Twojej firmy badania marketingowe dotyczące:
- Wykrycia potrzeb i preferencji konsumenckich Twoich klientów,
- Koncepcji nowych produktów i opakowań (tzw. badania sensoryczne i story board),
- Reagowania konsumentów/klientów na działania promocyjne i reklamowe,
- Świadomość marki wśród konsumentów,
- Segmentacji,
- Ilościowych badań sensorycznych CLT,
- Weryfikowania uczestnictwa produktów w szeroko pojętych mediach (także na portalach społecznościowych).
Odpowiednie metody dla osiągnięcia celu
Badania marketingowe wymagają właściwie dobranej metody i techniki do celu, jaki chcesz uzyskać. Pozwolą zrealizować nowe plany dotyczące strategii zarządzania marketingowego Twoją firmą. Doświadczenie polskiej agencji badawczej BioStat® w prowadzeniu badań dla firm z sektora FMCG, a także branży medyczno-farmaceutycznej pozwoliło wypracować schematy działań idealnych metod badań jakościowych:
- Wywiadów indywidualnych IDI,
- Wywiadów grupowych FGI.
Precyzyjny dobór respondentów do badań zapewnia dwustopniowa analiza danych. Podczas pierwszego etapu przeprowadza się wywiady indywidualne z osobami reprezentującymi badaną grupę. Ich celem jest pozyskanie opinii jednostek na dany temat. Następny etap badań polega na przeprowadzeniu wywiadów grupowych na podstawie wyników ze zgromadzonych danych z wywiadów indywidualnych. Zadaniem koordynatorów przeprowadzających badania FGI jest weryfikacja i zebranie nowych informacji na dany temat. Próby badawcze są konstruowane w oparciu o takie zmienne, jak:
- Style życia,
- Preferencje zakupowe,
- Cechy psycho-społeczne,
- Doświadczenia i preferencje w wyborze towarów,
- Wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, etc.
Korzystny wybór
Jakościowe badania to czasochłonny proces. Powierzenie go ekspertom, którzy:
- przygotują narzędzia badawcze,
- opracują scenariusze badań,
- zrealizują eksploracje w dwóch etapach,
- przeanalizują zebrany materiał i opracują raport z badań;
to wygodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którym zależy na wysokiej jakości, cennych informacjach. Trafne decyzje w sferze opracowania strategii ustalania cen produktów, planowania oferty handlowej, a także skutecznych kampanii reklamowych, mogą być zrealizowane skuteczniej dzięki badaniom BioStat®.
Jako przedsiębiorca masz możliwość wyboru IV wariantów prowadzenia projektów badawczych. Każdy z nich różni się wyborem metody badawczej oraz ceną.
- Pierwszy wariant zakłada 4 wywiady IDI oraz 2 wywiady FGI, na poziomie dwustopniowej analizy oraz raport z badań,
- Druga opcja to przeprowadzenie 2 wywiadów FGI oraz stworzenie raportu z badań,
- Trzecia możliwość to badania rozpoznawalności marki na podstawie wywiadów telefonicznych CATI, na próbie 600 respondentów oraz przygotowanie raportu z badań,
- Ostatni wariant to badanie typu CLT na grupie 450 osób oraz analiza statystyczna i raport zgromadzonych danych.
Skontaktuj się z ekspertami BioStat®, aby przeprowadzić korzystne badania dla rozwoju Twojej firmy. Poznaj opinie konsumentów i wprowadzaj nowe koncepcje działań w przedsiębiorstwie!












