Analizy rynku
Podejmowanie działań biznesowych w niepewnych, zmiennych warunkach rynkowych zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem. Ponieważ skuteczne wypracowywanie przewag konkurencyjnych wymaga trafnych i opartych na rynkowych realiach decyzji, tak znaczącą rolę przypisuje się dziś badaniom rynku - pozwalają one pozyskać wiarygodne dane na temat rynkowych mechanizmów, zachodzących na nich zjawisk i procesów oraz kształtujących się na ów rynkach trendów. Dane te jednak, by podejmowanie przedmiotowych decyzji rzeczywiście obarczone było mniejszym ryzykiem, należy przekształcić w konkretną wiedzę - zarówno takie pozyskanie, jak i późniejsze przetworzenie danych wpisują się w całościowy proces analizy rynku.
Dlaczego warto przeprowadzić analizy rynku?
Rzetelnie przeprowadzona analiza rynku umożliwia poznanie jego specyfiki - pozyskanie kompleksowej i obiektywnej wiedzy o ogólnej sytuacji na danym rynku lub o wybranych aspektach jego działania. Dzięki wypracowanym na podstawie tego wniosków analiza rynku sprzyja podejmowaniu decyzji w sposób świadomy i pozwala minimalizować ryzyko biznesowych błędów - to zaś przekłada się na szansę kreowania istotnych przewag konkurencyjnych i umocnienie rynkowej pozycji firmy.
W związku z powyższy, w katalog korzyści z przeprowadzenia analizy rynku zwykło wpisywać się między innymi:
- szybszy wzrost poziomu zysków firmy;
- większą szansę trafnej identyfikacji potrzeb/oczekiwań konsumentów;
- umocnienie rynkowej pozycji marki;
- racjonalizację działań marketingowych i optymalizację kosztów w tym zakresie;
- inimalizację ryzyka błędnych decyzji biznesowych i strat z tego tytułu;
- polepszenie warunków do dynamicznego rozwoju firmy;
- szansę rozpoznania atrakcyjnych nisz rynkowych;
- rozpoznanie możliwości na potencjalne przewagi konkurencyjne.
Market Analysis
Co obejmuje produkt i dlaczego warto?
Nasza oferta w zakresie analityki rynku obejmuje na ogół takie czynniki, jak:
- analiza otoczenia rynkowego;
- analiza popytu na produkt/usługę;
- analiza świadomości marki;
- analiza segmentacyjna rynku.
Na rynku badawczym działamy od ponad 16 lat - na rzetelność naszych analiz przekładają się m.in.:
- sprawdzona metodologia badawcza;
- zespół doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin;
- dostęp do autorskiego internetowego panelu badawczego;
- profesjonalne, autorskie oprogramowanie badawcze, obejmujące m.in. system raportowania wyników w trybie rzeczywistym.
Jak to robimy?
Nasze analizy rynku opieramy każdorazowo o sprawdzone i indywidualnie dobrane metody badawcze. Dla pozyskania wartościowych i miarodajnych danych stosujemy najczęściej:
- analizy danych zastanych;
- badania Tajemniczego Klienta;
- wywiady indywidualne i grupowe;
- wywiady eksperckie;
- telefoniczne wywiady pogłębione;
- reprezentatywne badania ankietowe.
Najczęściej zadawane pytania












