Co o Polakach mówią badania statystyczne?

badania turystyczne

Badanie realizowane w dziedzinie turystyki, pozwalają na pozyskiwanie informacji na temat preferencji turystów, najczęściej wybieranych przez nich atrakcji czy odwiedzanych miejscach. Przystępując do realizacji badań turystyki należy zadbać przede wszystkim o właściwy dobór próby badawczej, która pozwoli na pozyskiwanie wiarygodnych informacji.

 

Gdzie Polak spędza wakacje?

BioStat przeprowadzając proces badawczy, nakierowany na zagadnienie turystyki, pozyskał informacje, iż:

  • 69,9% Polaków najchętniej spędza wakacje w Polsce, zaś 30,1% Polaków – za granicą;
  • 68,8% Polek najchętniej spędza wakacje w swoim kraju, zaś 31,2% - za granicą;
  • 71,1% mężczyzn będących Polakami najchętniej spędza wakacje w swoim kraju, zaś 28,9% - za granicą.
  • Jednocześnie zdecydowana większość Polaków (68,9%) spędza czas aktywnie, zaś pozostali (31,1%) – biernie.

 

Gdzie najczęściej Polacy spędzają czas?

Wśród miejsc, w których Polacy najchętniej spędzają czas wymienia się najczęściej miejsca zlokalizowane nad wodą, na plaży (61,8%), później kolejno wymienia się: spacerowanie, zwiedzanie zabytków, muzeów. Według przeprowadzonych badań, najrzadziej Polacy spędzają czas, wychodząc do kina, teatru czy opery (19,7%).

 

Na co Polacy zwracają uwagę wybierając ofertę wakacyjną?

Wybierając ofertę wakacyjną, Polacy najczęściej zwracają uwagę na kwestie związane z kosztem – jest to, aż 86,5% badanych! Natomiast najrzadziej Polacy wskazują możliwość rozwoju (6,5%). Według zrealizowanego badania, Polacy rzadko zwracają uwagę na organizację czasu, rozumianą w kontekście atrakcji (18,5%).Ankietowani podejmując decyzję o wyborze oferty wakacyjnej, zwracają uwagę także na takie kwestie, jak:

  • dostępność oferty;
  • sposób dojazdu;
  • oferowane udogodnienia;
  • ilość poświęconego czasu;
  • przystosowanie (np. dla rodzin z dziećmi).

 

Badanie, które powiedziało wiele o Polakach

Pozyskane wyniki badania turystyki, pozwalają przede wszystkim na zdobywanie wiedzy na temat preferencji Polaków. Jak zostało wskazane wyżej, badania turystyki pozwalają także wskazać elementy, które decydują o wyborze oferty wakacyjnej. Wszystkie informacje, które zostały pozyskane w badaniu pozwalają na stworzenie wiarygodnego portretu turysty-Polaka.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
W jakim celu warto zlecić badania rynku turystycznego?

Badania rynku turystycznego są przeprowadzane w celu zrozumienia preferencji, potrzeb i zachowań konsumentów w branży turystycznej. Mają one na celu gromadzenie informacji na temat preferencji podróżników, ich zainteresowań, oczekiwań i motywacji związanych z podróżami.

Od czego zależy wybór metody badawczej?

Wybór odpowiednich metod zależy od celu badania, dostępności respondentów i potrzeb badawczych.

Co dają takie badania?

Badania to zdobycie informacji na temat preferencji, zachowań i potrzeb turystów. To umożliwia dostosowanie oferty turystycznej do ich oczekiwań, zwiększenie konkurencyjności i lepsze zaspokojenie potrzeb klientów.

Zobacz także
English version
Badania ankietowe od 4 zł