home Poradnik badacza
Badania rynku
Co o Polakach mówią badania statystyczne?
calendar 07.06.2018
kategorie badania rynku

Co o Polakach mówią badania statystyczne?

Co o Polakach mówią badania statystyczne?
Spis treści
arrow Gdzie Polak spędza wakacje?
arrow Gdzie najczęściej Polacy spędzają czas?
arrow Na co Polacy zwracają uwagę wybierając ofertę wakacyjną?
arrow Badanie, które powiedziało wiele o Polakach

Badanie realizowane w dziedzinie turystyki, pozwalają na pozyskiwanie informacji na temat preferencji turystów, najczęściej wybieranych przez nich atrakcji czy odwiedzanych miejscach. Przystępując do realizacji badań turystyki należy zadbać przede wszystkim o właściwy dobór próby badawczej, która pozwoli na pozyskiwanie wiarygodnych informacji.

 

Gdzie Polak spędza wakacje?

 

BioStat przeprowadzając proces badawczy, nakierowany na zagadnienie turystyki, pozyskał informacje, iż:

  • 69,9% Polaków najchętniej spędza wakacje w Polsce, zaś 30,1% Polaków – za granicą;
  • 68,8% Polek najchętniej spędza wakacje w swoim kraju, zaś 31,2% - za granicą;
  • 71,1% mężczyzn będących Polakami najchętniej spędza wakacje w swoim kraju, zaś 28,9% - za granicą.
  • Jednocześnie zdecydowana większość Polaków (68,9%) spędza czas aktywnie, zaś pozostali (31,1%) – biernie.

 

Gdzie najczęściej Polacy spędzają czas?

 

Wśród miejsc, w których Polacy najchętniej spędzają czas wymienia się najczęściej miejsca zlokalizowane nad wodą, na plaży (61,8%), później kolejno wymienia się: spacerowanie, zwiedzanie zabytków, muzeów. Według przeprowadzonych badań, najrzadziej Polacy spędzają czas, wychodząc do kina, teatru czy opery (19,7%).

 

Na co Polacy zwracają uwagę wybierając ofertę wakacyjną?

 

Wybierając ofertę wakacyjną, Polacy najczęściej zwracają uwagę na kwestie związane z kosztem – jest to, aż 86,5% badanych! Natomiast najrzadziej Polacy wskazują możliwość rozwoju (6,5%). Według zrealizowanego badania, Polacy rzadko zwracają uwagę na organizację czasu, rozumianą w kontekście atrakcji (18,5%).Ankietowani podejmując decyzję o wyborze oferty wakacyjnej, zwracają uwagę także na takie kwestie, jak:

  • dostępność oferty;
  • sposób dojazdu;
  • oferowane udogodnienia;
  • ilość poświęconego czasu;
  • przystosowanie (np. dla rodzin z dziećmi).

 

Badanie, które powiedziało wiele o Polakach

 

Pozyskane wyniki badania turystyki, pozwalają przede wszystkim na zdobywanie wiedzy na temat preferencji Polaków. Jak zostało wskazane wyżej, badania turystyki pozwalają także wskazać elementy, które decydują o wyborze oferty wakacyjnej. Wszystkie informacje, które zostały pozyskane w badaniu pozwalają na stworzenie wiarygodnego portretu turysty-Polaka.

Czy zmniejszenie ceny leku zwiększy sprzedaż?
data 17.11.2017
kategorie badania rynku
Czy zmniejszenie ceny leku zwiększy sprzedaż?
Zwracając uwagę na rozwijający się rynek, a więc także patrząc na dynamiczne zmiany, k...
Chciałbym poznać rynek, na którym działam. Czy muszę badać wszystkich konsumentów?
data 22.11.2017
kategorie badania rynku
Chciałbym poznać rynek, na którym działam. Czy muszę badać wszystkich konsumentów?
Wszyscy konsumenci, którzy wpisują się w grupę docelową oferowanego produktu/usługi i ...
Co zrobić, aby klient zauważył nasz produkt?
data 15.12.2017
kategorie badania rynku
Co zrobić, aby klient zauważył nasz produkt?
Starając się utrzymać dobrą pozycję na rynku nie wystarczy wykonywać tylko regularnie ...
Jak ustalić cenę produktu/usługi?
data 30.01.2018
kategorie badania rynku
Jak ustalić cenę produktu/usługi?
Wyznaczenie ceny dla oferowanego produktu/usługi jest jednym z najbardziej istotnych k...
(FAQ)
Najczęściej zadawane pytania
W jakim celu warto zlecić badania rynku turystycznego?

Badania rynku turystycznego są przeprowadzane w celu zrozumienia preferencji, potrzeb i zachowań konsumentów w branży turystycznej. Mają one na celu gromadzenie informacji na temat preferencji podróżników, ich zainteresowań, oczekiwań i motywacji związanych z podróżami.

Od czego zależy wybór metody badawczej?

Wybór odpowiednich metod zależy od celu badania, dostępności respondentów i potrzeb badawczych.

Co dają takie badania?

Badania to zdobycie informacji na temat preferencji, zachowań i potrzeb turystów. To umożliwia dostosowanie oferty turystycznej do ich oczekiwań, zwiększenie konkurencyjności i lepsze zaspokojenie potrzeb klientów.

Zobacz także
English version
Badania ankietowe od 4 zł