Badanie rozpoznawalności marki, czy znajomości oferty?

W 2022 roku przeprowadziliśmy badanie rozpoznawalności marki firmy, która oferuje innowacyjne produkty i rozwiązania związane z techniką połączeń, elektroniką i automatyką przemysłową: złączki, przekaźniki, sterowniki, obudowy do elektroniki i inne. Celem badania nie było, jak w przypadku standardowych badań rozpoznawalności, sprawdzenie, na ile marka jest rozpoznawalna wśród grupy docelowej. Celem nadrzędnym było bowiem zbadanie, na ile dotychczasowi klienci marki mają świadomość o rozszerzeniu przez nią działalności o produkcję rozwiązań dla infrastruktury ładowania dla elektromobilności.

 

Badanie rozpoznawalności podzieliliśmy więc na dwie części:

  1. Badanie wśród aktualnych klientów, mające na celu sprawdzenie ich wiedzy na temat poszerzenia działalności naszego klienta.
  2. Badanie wśród potencjalnych klientów branży e-mobility (spoza grupy aktualnych klientów).

Za pomocą stworzonego przez nas kwestionariusza badawczego sprawdziliśmy najpierw, jaki jest poziom satysfakcji z dotychczasowej współpracy. Następnie zbadaliśmy poziom zadowolenia z produktów badanej marki pod względem ceny, jakości i dostępności.

 

Ostatecznie każdy z respondentów odpowiedział, czy był świadomy tego, że nasz klient działa również w branży e-mobility, czy zna przykłady zastosowania rozwiązań tej marki w analizowanym obszarze oraz czy je stosował.

 

- Tego typu projekty mają nie tylko wydźwięk badawczy, ale również marketingowy. Firma badawcza, realizując tego typu projekty, staje się również nośnikiem informacji dla dotychczasowych klientów, a jednocześnie dostarcza Zamawiającemu szereg informacji, niezbędnych do podejmowania strategicznych decyzji – podkreśla Agnieszka Kurpanik – koordynatorka badania z ramienia Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat.

 

  1. Zakres działalności klientów w rozwijanym obszarze. To badanie pozwoliło określić, którzy klienci będą potencjalnie zainteresowani nowymi produktami i w jakim zakresie.

Pytanie X. Jaki segment rynku emobility Pan/i reprezentuje:

  1. ładowanie (producent słupków),
  2. producent maszyn (odśnieżarki, wózki samojezdne, maszyny budowlane i rolnicze itd.)
  3. producent samochodów

 

  1. Znaczenie przy wyborze producenta takich elementów, jak: obecność informacji o zrównoważonej produkcji, szerokość gamy produktów, zapewnienie serwisu i wsparcia technicznego, nagrody i wyróżnienia oraz organizacje, w jakich działa producent. Odpowiedzi respondentów na tego typu pytania dostarczają informacji, na jakich elementach przedsiębiorstwo powinno się skupić, aby wpasować swoją ofertę w dzisiejsze potrzeby i wymagania w branży.

Pytanie Y. Jakie znaczenie przy wyborze produktu z kategorii e-mobility mają dla Pani/Pana nagrody, wyróżnienia, organizacje w jakich działa producent, w szczególności:  

 

(3) Duże znaczenie pozytywne

(2)  znaczenie pozytywne (1) Niewielkie znaczenie pozytywne (0) neutralne, bez znaczenia (-1) Niewielkie znaczenie negatywne (-2) znaczenie negatywne (-3) Duże znaczenie negatywne
Liczba nagród i wyróżnień              
Znaczenie (prestiż) uzyskanych nagród i wyróżnień              
Członkostwo w organizacjach branżowych              
Członkostwo w organizacjach tworzących standardy emobility na świecie              

 

Drugą grupę docelową badania określono jako przedsiębiorstwa, które aktualnie nie współpracują z naszym klientem, ale o których wiemy, że działają w branży e-mobility. Celem nadrzędnym realizacji badania w tej grupie było sprawdzenie, czy informacja, o działaniu nowego podmiotu w branży, znalazła się już w świadomości potencjalnych kontrahentów. Jednocześnie badanie wśród tej grupy pozwoliło na sprawdzenie, jak funkcjonuje ta branża w zakresie zaopatrzenia – co jest istotne przy zawieraniu współpracy z dostawcami elementów dla infrastruktury elektromobilności.

Samodzielna realizacja badania 

Badanie rozpoznawalności marki możesz też przeprowadzić samodzielnie w aplikacji SurvGo. System ten został stworzony przez ekspertów jako alternatywa do badań prowadzonych przez ekspertów. Wykorzystanie SurvGo pozwoli Ci na przeprowadzenie badania ekspresowo i w korzystniej cenie. 

W SurvGo możesz stworzyć ankietę samodzielnie lub skorzystać z naszych przygotowanych wzorów ankiet. Dodatkowym atutem SurvGo jest możliwość przeprowadzenia badania nie tylko na własnej grupie respondentów ale również w panelu badawczym. Decydując się na badanie w panelu możesz zamówić konkretną liczbę ankiet oraz charakterystykę próby ze względu na cech socjodemograficzne takie jak wiek czy płeć.

SurvGo ułatwia również badaczom analize zebranych danych. W zakładce statystyki można generować wykresy, krzyżować pytania oraz generować uproszczone raporty badawcze zaweirające wykresy tabele z wynikami. 

Dodatkowo w systemie SurvGo można wykupić dodatkowe opcje ułatwiające prowadzenie badań np. konsultacja merytoryczna ankiety, zakodowanie ankiety w systemie, obliczenia statystyczne czy raport badawczy.

Sprawdź jak przeprowadzić badanie marki w SurvGo!

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie są korzyści dla firmy?

Przeprowadzenie badania rozpoznawalności marki i znajomości oferty pozwala ocenić skuteczność dotychczasowych działań marketingowych, identyfikować mocne strony marki i oferty, wykrywać potencjalne luki i obszary do poprawy, a także dostosować strategie komunikacji i promocji, aby zwiększyć świadomość i zainteresowanie klientów.

Jak zrealizować badanie marki?

Jeśli korzystasz z usług specjalistów możesz samodzielnie przygotować ankietę lub zdecydować się na zamówienie narzędzia badawczego od specjalistów, stworzonego specjalnie na twoje potrzeby. Wybierając druga opcję możesz dołączyć do mail'a listę przedsiębiorstw konkurencyjnych z, którymi chcesz porównać siłę swojej marki. Jeśli posiadasz kwestionariusz możesz też zdecydować się na przeprowadzenie badania własnoręcznie z użyciem aplikacji do realizacji ankiet online SurvGo.

Ile trwa przeprowadzenie badania marki?

Czas realizacji każdego badania zależy od wielu czynników np. liczebności próby, charakterystyki próby badawczej czy samej ankiety. Nasi specjaliści czas każdego projektu określają indywidualnie.

English version
Badania ankietowe od 4 zł