Segmentacja rynku

Segmentacja rynku

Segmentacja rynku jest to badanie marketingowe o charakterze eksploracyjnym, polegające na określeniu rynkowo istotnych grup konsumentów. Stanowi nieodzowny punkt odniesienia przy formułowaniu programu działania firmy na rynku docelowym. Proponujemy naszym klientom analizy rynku pozwalające określić segment, w którym działa, a także w którym może działać przedsiębiorstwo.

Cele segmentacji
Produkty oferowane na rynku na ogół cieszą się popytem wśród klientów o odpowiednich cechach społeczno-demograficznych oraz posiadających określone potrzeby. Efektem segmentacji jest identyfikacja grup klientów najbardziej zainteresowanych nabyciem produktów, z uwzględnieniem możliwości ich pozyskania oraz możliwości zmaksymalizowania sprzedaży.

Etapy segmentacji rynku:

  • Identyfikacja obecności poszczególnych segmentów;
  • Opis segmentów;
  • Przewidywana sprzedaż;
  • Analiza konkurencji;
  • Plan marketing MIX;
  • Prognoza udziału w rynku;
  • Ocena przyszłych kosztów i zysku;
  • Wybór rynku docelowego spośród zidentyfikowanych segmentów.

Dzięki badaniu rynku oraz identyfikacji grup odbiorców produktu/usługi, możliwe jest:

  • przygotowanie zoptymalizowanej strategii marketingowej, ukierunkowanej na potrzeby konkretnej grupy;
  • dostosowanie się do indywidualnych potrzeb klientów;
  • podążanie za trendami rynku poprzez obserwację rynku;
  • dotarcie do określonego typu konsumenta oraz prowadzenie skutecznej komunikacji z klientem.

Market Segmentation

Co obejmuje produkt i dlaczego warto?

  • Możliwość wyodrębnienia homogenicznych grup klientów, biorąc pod uwagę ich specyficzne cechy (zwłaszcza psychograficzne oraz społeczno-demograficzne);
  • Prognozowanie zysków jakie przyniesie firmie skierowanie oferty do wyodrębnionych grup docelowych;
  • Możliwość podążania za szybko zmieniającymi się trendami rynkowymi;
  • Wsparcie pod kątem budowania strategii marketingowej: wyodrębnienie segmentów pozwoli skierować ofertę do faktycznie zainteresowanych produktem lub usługą grup klientów, z uwzględnieniem ich rzeczywistych potrzeb;
  • Możliwość wypracowania oszczędności pod względem wykorzystania zasobów.

Jak to robimy?

  • Badania fokusowe (FGI);
  • Pozostałe metody i techniki jakościowe stosowane w badaniach marketingowych.
Copyrights
English version