Analizy rynku

Analizy rynku

Podejmowanie działań biznesowych w niepewnych, zmiennych warunkach rynkowych zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem. Ponieważ skuteczne wypracowywanie przewag konkurencyjnych wymaga trafnych i opartych na rynkowych realiach decyzji, tak znaczącą rolę przypisuje się dziś badaniom rynku - pozwalają one pozyskać wiarygodne dane na temat rynkowych mechanizmów, zachodzących na nich zjawisk i procesów oraz kształtujących się na ów rynkach trendów. Dane te jednak, by podejmowanie przedmiotowych decyzji rzeczywiście obarczone było mniejszym ryzykiem, należy przekształcić w konkretną wiedzę - zarówno takie pozyskanie, jak i późniejsze przetworzenie danych wpisują się w całościowy proces analizy rynku.

 

Dlaczego warto przeprowadzić analizy rynku?

 

Rzetelnie przeprowadzona analiza rynku umożliwia poznanie jego specyfiki - pozyskanie kompleksowej i obiektywnej wiedzy o ogólnej sytuacji na danym rynku lub o wybranych aspektach jego działania. Dzięki wypracowanym na podstawie tego wniosków analiza rynku sprzyja podejmowaniu decyzji w sposób świadomy i pozwala minimalizować ryzyko biznesowych błędów - to zaś przekłada się na szansę kreowania istotnych przewag konkurencyjnych i umocnienie rynkowej pozycji firmy.

 

W związku z powyższy, w katalog korzyści z przeprowadzenia analizy rynku zwykło wpisywać się między innymi:

  • szybszy wzrost poziomu zysków firmy;
  • większą szansę trafnej identyfikacji potrzeb/oczekiwań konsumentów;  
  • umocnienie rynkowej pozycji marki;
  • racjonalizację działań marketingowych i optymalizację kosztów w tym zakresie;
  • inimalizację ryzyka błędnych decyzji biznesowych i strat z tego tytułu;
  • polepszenie warunków do dynamicznego rozwoju firmy;
  • szansę rozpoznania atrakcyjnych nisz rynkowych;
  • rozpoznanie możliwości na potencjalne przewagi konkurencyjne.

 

 

 

Market Analysis

 

Co obejmuje produkt i dlaczego warto?

 

Nasza oferta w zakresie analityki rynku obejmuje na ogół takie czynniki, jak:

  • analiza otoczenia rynkowego;
  • analiza popytu na produkt/usługę;
  • analiza świadomości marki;
  • analiza segmentacyjna rynku.

 

Na rynku badawczym działamy od ponad 12 lat - na rzetelność naszych analiz przekładają się m.in.:

  • sprawdzona metodologia badawcza;
  • zespół doświadczonych ekspertów z różnych dziedzin;
  • dostęp do autorskiego internetowego panelu badawczego;
  • profesjonalne, autorskie oprogramowanie badawcze, obejmujące m.in. system raportowania wyników w trybie rzeczywistym.

 

Jak to robimy?

 

Nasze analizy rynku opieramy każdorazowo o sprawdzone i indywidualnie dobrane metody badawcze. Dla pozyskania wartościowych i miarodajnych danych stosujemy najczęściej:

  • analizy danych zastanych;
  • badania Tajemniczego Klienta;
  • wywiady indywidualne i grupowe;
  • wywiady eksperckie;
  • telefoniczne wywiady pogłębione;
  • reprezentatywne badania ankietowe.
Copyrights
English version