Badania szumu medialnego

Badania szumu medialnego

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych zmienił w ostatnich latach formy budowania zaufania klientów. Dużym zainteresowaniem i skutecznością cieszy się tzw. marketing szeptany, polegający na przekazywaniu informacji przez osoby z najbliższego kręgu (znajomych, członków rodzin, współpracowników, internautów). 

Dlaczego warto przeprowadzić badania rynku?
Coraz częściej konsumenci decydują się zaufać obcym ludziom wyrażającym opinie w internetowych sieciach społecznościowych (poprzez fora internetowe, komentarze, oceny klientów) niż ekspertom. Zachowania konsumenta są determinowane wpływem grup odniesienia. W celu weryfikacji faktycznego poziomu szumu medialnego, konieczne jest przeprowadzenie po tym kątem kompleksowej analizy rynku. 

Nasza propozycja badawcza
Kierując się nieustannym wzrostem znaczenia Social mediów w kształtowaniu opinii konsumentów, rozszerzyliśmy swoją ofertę o badania rynku w obszarze określania szumu medialnego. W trakcie ich realizacji dokonujemy dogłębnych analiz internautów w różnych miejscach Sieci.

Badanie szumu medialnego opiera się w głównej mierze na analizie danych zastanych (desk research); może być jednak poszerzone o komponent ilościowy, w którym badanym zadawane są pytania dotyczące źródeł opinii innych użytkowników, sposobów zdobywania informacji, poziomu zaufania wobec tych źródeł itd. 

Buzz Research

Co obejmuje produkt i dlaczego warto?

  • Badania ankietowe internautów na temat produktów: tego rodzaju badanie rynku obejmuje różnego rodzaju sieci społecznościowe, wpisy na forach internetowych, blogach i innych stronach www., na których są zamieszczane opinie dotyczące produktu;
  • Możliwe wychwycenie trendów pod kątem przepływu zaufania w kierunku marek konkurencyjnych;
  • Wskazanie możliwych do wdrożenia zmian w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej dla marki w przestrzeni social media.

Jak to robimy?

  • Kompleksowa analiza rynku z uwzględnieniem danych zastanych (Desk research);
  • Internetowe badania ankietowe CAWI.
Copyrights
English version