Mam kilka koncepcji nowego opakowania do produktu. Który wybrać?

Mam kilka koncepcji nowego opakowania do produktu. Który wybrać?

Opakowania to jeden z elementów, na które zwraca się uwagę podczas wyboru produktu przy półce sklepowej - wykazujące atrakcyjny design, przykuwającą wzrok kolorystykę i estetycznie wykonane potrafią skłonić do sięgnięcia po zawarty w nim produkt. Dlatego, w toku zmian wizerunku linii produktowej, prócz aspektów jakościowych czy reklamowych warto zadbać również o odpowiedni wygląd opakowania. Co jednak, gdy do wyboru jest kilka ciekawych koncepcji i nie można się zdecydować na wybór tej najlepszej? Warto zapytać o opinię potencjalnych klientów i na tej podstawie podjąć decyzję, uwzględniając w niej zarówno preferencje konsumenckie, jak i funkcjonalność opakowań produktów i aspekty ekonomiczne przygotowywania nowej linii opakowań.

 

Jaką funkcję spełnia ładne opakowanie?

Chcąc zapewnić skuteczną sprzedaż produktu, a także zadbać o jego wizerunek należy dostosować produkt w pełni do potrzeb i oczekiwań konsumenta, także w zakresie sposobu ich opakowania - w związku z tym warto przeprowadzić badania konceptów opakowań. W celu dotarcia do klienta stosuje się różne zabiegi, które pozytywnie wpływają na odbiór marki. Na wizerunek marki wpływają wszystkie jej zasoby, do których można zaliczyć także opakowanie produktu.

 

Jak dobrać opakowanie?

Wygląd opakowania jest pierwszą przesłanka, które daje informacje o jakości produktu. Stąd tak ważne jest zwrócenie uwagi na jego kształt, materiał, z którego jest wykonany oraz sam projekt graficzny. A badanie konceptów opakowań pozwala wybrać opcję najbardziej odpowiadającą odbiorcom. Estetyka produktu powinna znajdować się na jak najwyższym poziomie i być:

  • przyjazna dla oka konsumenta;
  • wyróżniającą się na tle konkurencyjnych marek.

 

W jaki sposób opakowanie wpływa na pozytywny wizerunek marki?

Odpowiedni wygląd i jakość oopakowania pozwala na zachowanie wysokich standardów kontaktu z klientem. Mówienie o kontakcie z klientem w kontekście opakowania produktu jest zasadne, gdyż jego zadaniem jest:

  • zwrócić uwagę klienta;
  • wzbudzić w konsumencie zaufanie.

 

Nawiązanie kontaktu z klientem za pomocą opakowania polega na podtrzymaniu jego pozytywnych reakcji na dany produkt. Projektując opakowanie bardzo ważne jest zwizualizowanie sobie ostateczny jego wygląd na tle innych podobnych produktów.

 

Jak wykorzystać opakowanie?

Idealnym przykładem są opakowania leków, które bazują na wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań, co wpływa na stopień pożądania u klienta. Mają one na celu zwiększenie bezpieczeństwa i wygody, a także skuteczności leku. Do takich rozwiązań zalicza się sygnalizator przypominający o zażyciu leku czy system zapisujący czas jego zażycia. Inną innowacją jest wykorzystanie systemu, który ostrzega o niekorzystnym wpływie czynników zewnętrznych na preparat. Komunikacja przebiega przy wykorzystaniu wiadomości SMS, sygnalizacji dźwiękowej bądź zmiany koloru opakowania.

 

Jak wzmocnić pozytywne reakcje konsumentów?

Właściwe określenie grupy docelowej i rozpoznanie klientów przy zwróceniu uwagi na potrzeby i oczekiwania tejże grupy pozwala na inteligentne zarządzanie graficznym projektem produktu. Co więcej dzięki badaniom konceptów opakowań można w efektywny sposób zyskać zaufanie konsumenta, które wspiera:

  • kolor;
  • kształt;
  • wykończenie opakowania.

 

Te trzy czynniki mają wpływ na nakierowanie produktu na klienta, czyli są sposobem na zwiększenie sprzedaży.

 

Jak opakowanie wpływa na decyzje klienta?

Inaczej można powiedzieć, że opakowanie to wizytówka bądź reklama firmy na co wskazuje potrzeba badania konceptów opakowań. Wybierając opakowanie warto pamiętać, że powinno ono odpowiadać oczekiwaniom, które pojawiają się na rynku. Drugorzędną sprawą, lecz także ważną jest subiektywne odczucie, co do zaproponowanego projektu. Opakowanie dedykowane jest dla odbiorcy, aby ułatwić mu proces decyzyjny, a tym samym skrócić jego decyzję i nakierować go dany produkt.

English version
Badania ankietowe od 4 zł