Określenie grupy docelowej

Określenie grupy docelowej

 

Badania marketingowe skierowane na identyfikację odbiorców produktu/usługi. Zanim przedsiębiorstwo zdecyduje się na wprowadzenie zmian w swojej ofercie, powinno rozpoznać, do jakiej grupy docelowej nowy produkt jest skierowany.

W określeniu grupy docelowej brane pod uwagę są takie czynniki jak:

  • Zwyczaje konsumentów;
  • Miejsce korzystania z usługi/nabycia produktu;
  • Wiek;
  • Miejsce zamieszkania (miasto/wieś, wielkość miejscowości);
  • Częstotliwość zakupu nowego produktu.

 

Przebieg i cel prowadzonych badań

 

Badania grup docelowych polegają na rozpoznaniu dokonywanych przez konsumentów wyborów oraz na określeniu trafności oferowanych im produktów/usług.

Realizując tego typu badania rynku uwzględniamy wybory faktycznych i potencjalnych konsumentów produktów. Badania pozwalają zarówno na udoskonalenie relacji z dotychczasowymi klientami, jak i na pozyskanie nowych klientów oraz na wzmocnienie ich lojalności.

 

Wykorzystywane metody oraz techniki badawcze

Badania marketingowe grup docelowych realizowane są za pomocą metod ilościowych, dostosowanych do potrzeb grup docelowych, np. badania ankietowe CATI/CAWI wśród konsumentów znajdujących się dużym rozproszeniu geograficznym oraz badania PAPI w przypadku lokalnych odbiorców produktów/usług.

Copyrights
English version